Přijeďte si do Brna pro inspiraci – Laboratoř pastoračních příležitostí a projektů nabídne pestrý mix praktických informací, nápadů a námětů pro vaše farní akce

Pořádáte ve vaší farnosti duchovní obnovu, ministrantský fotbálek, přednášku nebo koncert? Ať už je obsah vašeho projektu jakýkoliv, vždy je potřeba vše dobře promyslet, naplánovat a vhodným způsobem komunikovat a propagovat. Zveme vás na Laboratoř pastoračních příležitostí a projektů, jejímž cílem je prakticky podpořit ty z vás, kdo se ve farnostech už aktivně na pořádání akcí podílíte, ale i ty z vás, kdo zatím žádné zkušenosti nemáte.
V sobotu 18. října od osmi hodin ráno se na vás budeme těšit na brněnském Biskupském gymnáziu, program začne v 9 hodin dopoledne přednáškou P. Pavla Šenkyříka na téma „Vize rozvoje farnosti. Kde hledat inspiraci a jak najít sílu ke změnám“.
O tom, jak konkrétní akci naplánovat, na jaké organizační věci myslet dopředu, jak sladit tým a rozdělit jednotlivé úkoly a co si pohlídat po technické stránce, se dozvíte od *Dana Giače, produkčního, moderátora a organizátora kulturních akcí.
Posledním bodem dopoledního bloku bude přednáška **Karla Semotama, specialisty na marketing – uslyšíte o tom, jak akci propagovat, na jaké komunikační nástroje se zaměřit, jakým způsobem pracovat s potenciálem sociálních sítí, jak efektivně pracovat s webem a kde hledat inspiraci na tišténá média..
Odpolední blok přednášek bude patřit konkrétním nápadům a námětům z praxe. Mezi tématy, na která se zaměříme, můžete najít projekty v rámci mezigeneračního dialogu, moderní formy přípravy na manželství, průvodcovskou službu, akce pro děti a mládež, tvorbu pastoračního plánu nebo formační projekty ve farnostech.
Ke každému tématu obdrží registrovaní účastníci pracovní listy – manuál s tipy a radami, který mohou později využít při organizaci vlastní akce. Pokud se na akci registrujete předem (do 10. 10.), můžete využít možnosti teplého oběda přímo na místě, během akce bude k dispozici také otevřený bufet v přízemí školy.
Přednášející
*Dan Giač: Pracuje jako produkční a technický manažer v brněnském hudebním klubu Sono. Za posledních 20 let se významně podílel na různých větších kulturních akcí na území České republiky, spolupracuje s velkými dodavateli PA systémů a mobiliáře a působí jako konzultant pro pořadatele akcí. Potkat ho můžete také například na pódiích festivalů Jazzfest Brno, Groove Brno, Faun, Znojemské historické vinobraní a dalších.
**Karel Semotam: Pracuje v pozici Head of Marketing ve společnosti Winning Group. V marketingu se pohybuje osm let – začínal v oblasti stavebnictví a realit, později zamířil do kulturního sektoru, divadla, a následně do instituce kultury a cestovního ruchu, kde působil jako zástupce ředitele a později jako ředitel. Stál za řízením multižánrového festivalu pro 85 tisíc návštěvníků, kde dokázal spojit kreativitu s produkcí. Karel je navíc aktivní i v edukativním prostředí – své zkušenosti pravidelně předává studentům formou přednášek.